zondag 16 november 2008

De Heksenketel is genomineerd voor titel Vrouw(en) van het Jaar 2008.

Nog meer verkiezingen in de aanbieding. Dit jaar organiseren de Limburgse Vrouwenraad en de regionale dagbladen de verkiezing van de Vrouw van het Jaar 2008. Hiervoor zijn de afgelopen weken maar liefst 70 (groepen) vrouwen voorgedragen. Inmiddels zijn er 10 (groepen) vrouwen genomineerd. De laatste weken worden deze gepresenteerd in de krant. Zo overziend is het heel moeilijk om een keuze te maken. Alle genomineerden zijn op hun gebied voorbeeldig en hartstikke zinvol bezig. Daarom is vergelijken ook niet eenvoudig.
Maar van deze kant toch een aanbeveling: Moedercentrum De Heksenketel in de buurt Zeswegen in Heerlen. De vrouwen van De Heksenketel zetten zich in voor moeders en andere vrouwen die zich in een moeilijke positie bevinden, waar ze zichzelf meestal niet zelfstandig uit weten te redden. Het is laagdrempelig en ze bieden perspectief. Ik geef toe dat mijn stemadvies partijdig is als secretaris van het bestuur van de stichting. Maar als man vind ik dat ik deze vrouwen best een veer op de hoed mag plakken. Maar voor alle zekerheid, ik ben zelf niet genomineerd!
Stemmen kan via www.limburger.nl. Op 18 december wordt bekend gemaakt de wie de winnares of winnaressen zijn. Dat gebeurt tijdens een debatavond in het gebouw van de Mediagroep Limburg in Sittard met als thema ‘Meer vrouwen aan de top’ onder leiding van de bijzonder vrouwvriendelijke Tof Thissen.
Stemmen op De Heksenketel is dus van harte aanbevolen en zal dus ook worden gewaardeerd.

Geen opmerkingen: