zondag 7 maart 2021

Tweede Kamerverkiezingen op 15, 16 en 17 maart: GroenLinks natuurlijk.

 

Tweede Kamerverkiezingen op 15, 16 en 17 maart: 

GroenLinks natuurlijk.

Ik maak graag reclame voor GroenLinks. Dat zal u, neem ik aan, niet verbazen. Ik denk dat het zeer gewenst is dat GroenLinks een grotere machtsfactor wordt in de Tweede Kamer en dat kan het beste worden bereikt met een grotere Tweede Kamerfractie. Minstens zo belangrijk is dat deze verkiezingen niet als resultaat hebben dat er een verdere versplintering in de Kamer optreedt en dat er bij de meest verwante partijen D66, PvdA, SP en Partij voor de Dieren slechts onderlinge verschuivingen optreden. Het linkse blok als geheel moet groeien. 


Wil je meer uitleg over de visie van GroenLinks hierover, lees dan ‘Keerpunt 21: pleidooi voor een progressieve samenwerking’ van Jesse Klaver: “Om Nederland écht te veranderen, moet je samenwerken”. In dit essay pleit Jesse Klaver voor meer progressieve samenwerking. Voor en vooral na de verkiezingen van 17 maart. Lees verder: https://groenlinks.nl/keerpunt-21-pleidooi-voor-progressieve-samenwerking

Dat zal geen eenvoudige opgave zijn in een tijd waar rechts-georiënteerde geluiden en populisme de boventoon voeren. Daar staat tegenover dat ook CDA en VVD erkennen dat het neoliberalisme sleets is en dat ze in ieder geval beweren een wat linksere koers te willen gaan volgen. In hoeverre dat in hun ziel ingebakken is of dat dit tijdens de verkiezingscampagne beter klinkt, kunnen we nu nog niet beoordelen.

Ik ga hier verder geen toelichting geven op mijn overtuiging dat GroenLinks de beste partij is. Ik volg GroenLinks door het jaar heen, via nieuwsbrieven van de Tweede Kamerfractie en de fractie in het Europees Parlement. Ze maken de juiste keuzes. Maar wellicht is het beter dat u zichzelf hiervan overtuigt: zie https://groenlinks.nl/ en alle onderliggende pagina’s. 



Geen opmerkingen: