zaterdag 19 februari 2011

Verkiezingen PS in Limburg, lijst 5, nummer 6: Harrie Winteraeken

Mijn introductie als kandidaat voor GroenLinks, lijst 5, plek 6.

Ik ben eigenlijk politicus buiten dienst, maar ik wil me nog graag politiek inzetten en me nuttig maken met mijn kennis en ervaring. Ik heb wel al een redelijke staat van dienst voor GroenLinks al wil ik me zelf nog geen politieke mastodont noemen.
Mijn belangrijkste politieke functies waren:
1990 – 1998: lid van de gemeenteraad van Heerlen
1999 – 2000: lid van Provinciale Staten van Limburg
2000 – 2006: lid van de gemeenteraad van Heerlen
Vanaf 2007: lid van de steunfractie van GroenLinks in Limburg

Ik werk sinds 1987 bij het Waterschap Roer en Overmaas. En ik heb ook enkele maatschappelijke functies:
Secretaris van het bestuur van de Stichting Moedercentrum De Heksenketel te Zeswegen, Heerlen.
Voorzitter van HeerlenMondiaal en van het Vredesplatform Heerlen
Voorzitter van de Fietsersbond, afdeling Parkstad Limburg.
Provinciaal vertegenwoordiger van de Fietsersbond in Limburg.

Ik ben graag maatschappelijk bezig. Daarnaast geef ik graag mijn mening, meestal via mijn weblog Harrie Winteraeken online www.hwinteraeken.blogspot.com maar ook wel via de krant. En daarnaast geef ik zo nu en dan deze e-mail nieuwsbrief Berichten Vanaf de Zijlijn uit.



Ik heb een breed interesse- en kennisgebied: natuur, landschap en milieu, plattelandsontwikkeling, duurzaamheid, verkeer en mobiliteit, ruimtelijke ordening, waterbeheer, de toekomst van Parkstad Limburg, maar ook mondiale problematiek en millenniumdoelen. En doordat ik in kleine fracties heb gewerkt (fractievoorzitter) ben ik bekend me alle facetten van de politiek op plaatselijk en regionaal niveau.

Ik ben nu verkiesbaar op plaats 6. Daarmee is de kans om gekozen te worden niet zo groot en dat vind ik ook niet zo erg. Mijn oproep is daarom: Stem GroenLinks. Maar ik ben wel op de lijst de hoogste Parkstedeling. Dus wil ik in de toekomstige (steun)fractie ook Heerlen en Parkstad Limburg vertegenwoordigen. Maar vooral wil ik van dienst zijn met mijn adviezen aan de fractie van GroenLinks en daarmee het bestuur van Limburg.

Geen opmerkingen: