dinsdag 22 december 2020

Kerst- en nieuwjaarswensen 2020-2021

 

Kerst- en nieuwjaarswensen 2020-2021

Het is even zoeken naar de juiste woorden. Er is ook zoveel anders dan andere jaren. De gevolgen van Corona zijn zwaar van invloed op het dagelijkse leven. Voor veel andere gezonde mensen is het ontwrichtend. Maar voor zieken is het vaak nog erger. Ik leef mee met hen en met de mensen in de zorg en verpleging. En mensen sterven en laten diep treurende dierbaren achter.

Echter, de aarde draait door. Met zijn zorgwekkende wereldomvattende problemen en hier en daar ook wat lichtpuntjes. Tot welke categorie de aardbeienplantjes, die tot voor kort buiten stonden, op de foto behoren, weet ik niet, maar in december bloeiende aardbeien die ook nog vruchten worden, is toch wel opmerkelijk. Het klimaat verandert toch niet zo snel? Maar aan de andere klant is het wel een aardige voorjaarsbode.

Ik ben in een situatie dat ik persoonlijk niet hoef te klagen en ten opzichte van velen ook niet mag klagen. Bij Wilma ligt dat anders omdat haar bewegingsvrijheid ernstig is beperkt vanwege reuma. We zijn overigens dit jaar 40 jaar getrouwd. 

Het is aanpassen om er toch nog wat van te maken. Veel leuke dingen worden naar de toekomst verschoven. We slaan een jaar over. Maar wat in het vat zit, verzuurd niet (op een lekker Geuzebier na).

Daarbij gaan een hoop activiteiten wel min of meer gewoon door. Die bieden ook voldoende houvast. Thuis werken bevalt me wel (maar ik heb het wel gemakkelijk met een halve werkweek en geen aandacht vragende kinderen – wel een kat die regelmatig een aai moet hebben en over het toetsenbord loopt, met iedere keer weer een verrassend resultaat). Begin volgend jaar krijg ik een nieuwe bureaustoel. Verder zijn we maar geduldig en ook voorzichtig.

Ik wens iedereen ook toe dat men in 2021 er het beste van kan maken. Naar verwachting krijgen we Corona met het vaccin wel in de loop van het jaar eronder. En zijn weer meer leuke dingen  mogelijk. Iets om naar uit te zien. En het mooier maken van onze samenleving en het duurzamer maken van ons leven hier op aarde gaan ook gewoon weer door, hè.

Ik wens, mede namens Wilma, iedereen fijne feestdagen toe: waardevolle kerstdagen en eine röstige roetsj in ’t nuui jaor. Zonder veel vuurwerk en dat is al een meevaller.

En bovenal een gelukkig 2021 gewenst in een goede gezondheid.

Harrie



Geen opmerkingen: