woensdag 21 maart 2007

Kiezers bedankt

Dag allemaal,

De SP bedankte haar kiezers op de verkiezingsdag 7 maart via de plakborden. De PvdA deed dat met een kleine advertentie in de regionale dagbladen op zaterdag 17 maart jl. Veel GroenLinks kandidaten deden het al per e-mail. En ik, ik doe het nu. Ik weet het: laat. Maar misschien vindt u ook “beter laat dan nooit”.

Dus bij dezen: beste 445 kiezers van mij: hartelijk bedankt voor uw stem. Een aantal van u heb ik persoonlijk ook al bedankt. En indirect ook bedankt 15.645 kiezers die wel GroenLinks stemden maar (meestal heel begrijpelijk) niet op mij.

Ik ben dus geen lid van Provinciale Staten geworden. De kans daarop was ook niet zo groot. Maar uw stem op mij mag u niet als verloren beschouwen. Hij is tenslotte bij GroenLinks goed terechtgekomen. We mogen niet ontevreden zijn met deze uitslag. Het is weliswaar procentueel een beetje minder als vier jaar geleden bij de verkiezingen van PS. Maar het is procentueel weer wat meer in vergelijking met de verkiezingen voor de Tweede Kamer in november 2006. Bij GroenLinks is er toch sprake van enige stabiliteit, zij het wel op een te laag niveau! Als u goede tips heeft of ook aan GroenLinks en zijn relatie met de kiezer wil werken, dan nodig ik u hier graag toe uit.

445 kiezers stelden hun vertrouwen in mij persoonlijk. Dat vertrouwen wil ik niet beschamen. Ik heb gisteren in samenspraak met Margriet van Tulder, Kees Schröer en Hanan Maazouzi toegezegd dat ik me de komende periode ook zal inzetten voor de fractie. Er zijn best wel wat onderwerpen en thema’s waar ik wel wat vanaf weet. En kennis is best nuttig in de politiek.

Dus ik beloof dat ik me tenminste voor 1/20 zetel en misschien wel meer zal inzetten voor de statenfractie van GroenLinks in Limburg. Daar heeft u als kiezer toch wel recht op, hè? En ik zal me voorlopig ook nog wel voor enkele andere maatschappelijke zaken inzetten.

Mocht u me willen volgen en nog wel eens iets van me willen horen? Mijn producten staan meestal op www.hwinteraeken.blogspot.com. Maar als u wil, dan houd ik u ook rechtstreeks op de hoogte van wat ik vind dat daar voldoende voor in aanmerking komt. Geef dan a.u.b. een berichtje retour aan hwinteraeken@hotmail.com

Mocht u heel toevallig misschien niet een van mijn 445 kiezers zijn of zelfs geen GroenLinks hebben gestemd? Dan kan ik u wellicht een volgende keer wel overtuigen?

En stuurt u dit berichtje ook a.u.b. door aan de mensen waarvan u denkt dat die er ook voor in aanmerking zouden komen? Dus nogmaals bedankt.

Met vriendelijke groet,

Harrie Winteraeken

Geen opmerkingen: