zaterdag 30 september 2023

Mishandeld conifeertje heeft het niet overleefd.

 

 

Mishandeld conifeertje heeft het niet overleefd.

 

In kerststukjes worden vaak plantjes met nepsneeuw bespoten. Zo kregen we afgelopen kerstmis een kerststukje met een klein conifeertje dat van boven tot onder met kunstsneeuw was bespoten. Het zag wel aardig uit maar het plakspul heeft het kleine boompje helemaal geen goed gedaan. Het mishandelde conifeertje heeft de kerst niet overleefd, ondanks dat ik nog geprobeerd heb de kunstsneeuw te verwijderen. Ook geduldig wachten op nieuwe uitlopers heeft niet geholpen.


Nu praat ik niet veel tegen planten, maar deze behandeling vind ik toch wel te ver gaan. Vandaar mijn oproep om dergelijke uitbundige bespuitingen niet meer te doen of in ieder geval zo’n kerststukjes niet meer te kopen. Ik heb het betreffende bedrijf Niftrik Bloemen en Planten een e-mail gestuurd met het verzoek komend jaar minder rigoureus kunstsneeuw te gebruiken. Ik ben benieuwd naar hun reactie. Op een ontvangstbevestiging na heb ik die tot op heden 30-9 niet ontvangen.

 

 

 

Geen opmerkingen: