zaterdag 5 april 2008

Weerwoord van HWi op reactie Riet Cobbenhagen van 3 april

Weerwoord van Harrie Winteraeken op de reactie van Riet Cobbenhagen “opvang maatschappelijk probleem” van 3 april.

Beste Riet,

als collega ex-gemeenteraadslid mag ik van jou verwachten dat je mijn bijdrage zorgvuldiger leest en mij correct citeert: “Het is echter bijzonder lastig dat omwonenden ook inspraak krijgen over die locatie, anders dan via eventuele ruimtelijke ordeningsprocedures. Burgers zullen meestal reageren in de geest van: “Die opvang moet, maar liever niet in mijn straat of buurt”. Direct boven dit citaat staat dat er goede informatie moet worden gegeven en daarboven staat weer dat er overleg dient te zijn met de omwonenden.
Dan is het naar mijn mening niet terecht dat je stelt dat ik voorstel “dit maar te doen zonder discussie met de buurtbewoners”. En dan mijn opvatting “te gortig voor woorden” noemt.

Met vriendelijke groet,

Harrie Winteraeken


ps.: Overigens kan ik je positieve opmerking: “Ook ik ben ex-gemeenteraadslid en erken dat het een goede zaak is om opvang te creëren waar dat noodzakelijk is” niet goed in verband brengen met je bericht “hoeveel nog” van vrijdag 5 april.

*********************************

Om te reageren op het artikel van Harrie Winteraeken het volgende:
Ook ik ben ex-gemeenteraadslid en erken dat het een goede zaak is om opvang te creeren waar dat noodzakelijk is.Maar het is te gortig voor woorden dat de heer Winteraeken voorstelt dit maar te doen zonder discussie met buurtbewoners. De gemeente moet zich goed realiseren dat de werkende klasse in Heerlen het rad draaiende houden om alles te bewerkstelligen wat er zoal nodig is binnen een gemeente. Kies je en blijf je kiezen voor opvang terwijl je al het maximale daaraan doet,zul je meer en meer ontevreden inwoners hebben die uiteindelijk weggaan uit Heerlen.Of dat de bedoeling is ??
Riet Cobbenhagen

Geen opmerkingen: