donderdag 3 april 2008

Locatie Exodus: reactie G. Vlek plus weerwoord HWi

Weerwoord van Harrie Winteraeken op de reactie van de heer of mevrouw G. Vlek op het artikel Harrie Winteraeken " Maatschappelijk opvang niet buiten maatschappij plaatsen" van 1 april 2008

Geachte heer of mevrouw Vlek,

u heeft gelijk, ik kom weliswaar vaak langs de beoogde locatie, maar ik heb inderdaad niet goed gekeken. Er ligt niet slechts één woonhuis in de nabijheid van het beoogde pand van Exodus, maar drie woonhuizen: een huis ernaast, daarnaast een wat teruggelegen van de weg en een wat verderop aan de andere zijde van de kerk. Mijn excuses voor mijn onzorgvuldigheid.

Het doet naar mijn mening niet af aan de rest van mijn betoog over de te zoeken locatie, maar dat wordt ook niet door u bekritiseerd.
De opmerking: “Het is echter bijzonder lastig dat omwonenden ook inspraak krijgen over die locatie, anders dan via eventuele ruimtelijke ordeningsprocedures”, is anders bedoeld, maar ik erken dat je kan ‘m wel zo lezen als u doet. Ik bedoelde met lastig “niet eenvoudig” of “moeilijk”. Dergelijke locatiekeuzes mag men niet aan omwonenden overlaten, want zij zullen vaak naar andere plekken willen verwijzen. Het was niet bedoeld dat inspraak alleen maar veel werk oplevert of het plan maar vertraagd, en dat het er toch niets aan zal veranderen. Ik heb ook uitdrukkelijk gepleit voor overleg met omwonenden.

Vriendelijke groet,

Harrie Winteraeken

*********************************

Website: www.heerlen.nieuws.nl:
Reactie op artikel Harrie Winteraeken " Maatschappelijk opvang niet buiten maatschappij plaatsen" 1 april 2008


Beste Heer Winteraeken,
Met verbazing heb ik U artikel gelezen over opvang, waarin U zich uitlaat over de locatie die Exodus op het oog heeft voor opvang van gedetineerden in het klooster aan de Beersdalweg in Heerlen.
Uit U woorden kan ik duidelijk opmaken dat U zelf niet op deze locatie bent gaan kijken, maar U heeft wel een duidelijk oordeel klaar, dat dit een juiste locatie is.
U schrijft dat er maar een woonhuis om het klooster is, beste Heer Winteraeken daar zijn meer dan een woonhuis gevestigd en daar wonen meer gezinnen, als U zich de moeiten had gedaan om daar eens te gaan kijken dan had U dit zelf gezien. Ik wil maar zeggen niet over een locatie oordelen als je er zelf niet eens geweest bent. Als U dan toch eens de moeite doet om te gaan kijken naar deze locatie, steek dan de straat eens over en praat eens met de bewoners daar over de locatie, maar nee volgens u is inspraak van bewoners alleen maar lastig.

G.Vlek

Geen opmerkingen: