maandag 14 maart 2022

GroenLinks doet in Heerlen mee aan de gemeenteraadsverkiezingen

GroenLinks neemt in Heerlen deel aan de gemeenteraadsverkiezingen.

Het klinkt vanzelfsprekend maar er is toch meer dan een jaar voorbereiding vooraf gegaan aan de deelname van GroenLinks aan de gemeenteraadsverkiezingen in Heerlen. En we moesten na het vertrek van Ewout Tijdeman uit GroenLinks maar niet uit de gemeenteraad, grotendeels opnieuw beginnen. Maar het is ons gelukt om een goed en uitvoerig programma op te stellen en een hopelijk aansprekende lijst met kandidaten samen te stellen. Dat opnieuw beginnen gebeurt met een nieuwe groep mensen in de top van de kandidatenlijst, waarvan een groot deel voor politieke begrippen erg jong is. Bewonderingswaardig zijn het enthousiasme en de energie waarmee ze aan de slag zijn gegaan. Ze hebben een mooie kandidatenlijst aan zich verbonden die voor GroenLinks in Heerlen best lang is en voldoende veelzijdig is. Dat de hopelijk toekomstige fractie weinig politieke ervaring heeft, kunnen we compenseren door ze te begeleiden en te coachen. En het zijn intelligente mensen met een GroenLinks hart, die gemotiveerd zijn om ook hun eigen toekomst zo sociaal en duurzaam mogelijk te laten zijn.

Al met al ben ik ervan overtuigd dat ook een kleine fractie van GroenLinks in de Heerlense gemeenteraad voldoende meerwaarde biedt. En dat benadruk ik een uitspraak van Kofi Annan, (hij was secretaris-generaal van de Verenigde Naties 1997-2006 en hij kreeg samen met anderen de Nobelprijs voor de Vrede in 2001): “Heb vertrouwen in de jongeren, geef ze een kans en ze zullen je verrassen”. 

De kandidaten van GroenLinks in Heerlen

 


1.       Tahir Nefjodov

2.       Theo Sponselee

3.       Marie Maget

4.       Bram Dammiaans

5.       Chenna Kuypers

6.       Odin Westen

7.       Niels Verboom

8.       Louise Scholl

9.       Vincent Kolinski

10.   Sabine Krieg

11.   Fadhel Al Hassouni

12.   Ali Daliry

13.   Stef Blom

14.   Melvin Ye

15.   Arie Johan Jansen

16.   Kitty Van Hove-Reijnaerts

17.   Louk Bus

18.   Jo Bindels

 19.   Didier Chavernac

20.   Harrie Winteraeken

21.   Metra Daliry

22.   Max Meisters

23.   Sajjad Rahnama’i

Onze lijsttrekker Tahir Nefjodov 

 

en nummer 2 Theo Sponselee:

 

En jawel hoor, ze hebben kosten noch moeite gespaard om mij ook op de foto te krijgen (en ik was pas naar de kapper geweest). Ik sta op nummer 20, een ondersteuningsplek. Op zich vind ik het leuk als ik ook een paar stemmen krijg, maar mijn werk voor GroenLinks in Heerlen (en Parkstad Limburg) is daar zeker niet afhankelijk van. Ik geef mijn stemmen dan ook graag door aan de top van de lijst.

 

 

 

 

 

Geen opmerkingen: