zaterdag 29 juli 2017

Ik ben niet tevreden met deze vrede!




IK BEN NIET TEVREDEN MET DEZE VREDE.

Ik heb onvrede met deze vrede,
een vrede gebaseerd op een schijnbare veiligheid waarin men zich als vijanden voorbereidt op oorlog
een vrede op basis van een wankel machtsevenwicht van bedreiging, intimidatie en afschrikking door (kern)wapens
een vrede die de enorme bedragen en menskracht opslurpt
deze vrede terwijl op te veel plaatsen oorlog is en terrorisme angst en verderf zaait
en gepaard gaat met ongelijkheid, uitbuiting en ontnemen van kansen.
Deze vrede is niet onze vrede.

Ik wil een vrede
met oprechte vriendschap, met genegenheid en saamhorigheid
die het mogelijk maakt om veel menskracht, energie en geld vrij te maken voor ontwikkeling
vrede met eerlijke handel
en veiligheid door vertrouwen

Ik spreek me uit
dat ik niet tevreden ben met de huidige vrede
hardop en luid.
Een krachtig signaal, door velen afgegeven, wordt gehoord
want zwijgen of fluisteren brengt echte vrede niet dichterbij
en met niets doen krijg je je idealen niet verwezenlijkt.

IK WIL ECHTE VREDE!

Harrie Winteraeken

Geen opmerkingen: