maandag 12 oktober 2009

Bel-me-niet.nl is prima.

Ook de wekelijkse telefoontjes van belcentra en de bijbehorende verkooppraatjes moe? Ga dan naar de website www.bel-me-niet.nl en schrijf je uit. “Het wettelijk Bel-me-niet Register stelt zich ten doel om de irritatie over ongevraagde telemarketing aan natuurlijke personen te verminderen”.
Ik heb me onlangs afgemeld. En ik hoop nu dat het werkt. Daarbij vind ik het wel sneu dat een aantal mensen nu een ander baantje moet zoeken. Ik merkte overigens dat de computer van het belcentrum meerdere nummers tegelijk draait. En als iemand opnam, houdt de telefoon bij de anderen op te ‘rinkelen’. Was ik net in de buurt …. De laatste tijd nam ik de telefoon al zelden op als er geen nummer zichtbaar is. Maar dat doen blijkbaar meer mensen. Mijn grootste irritatie is dan ook dat er weer belcentra zijn die hierop inspelen en het nummer laten zien van het laatst gevoerde gesprek: “Dag mam ….”

1 opmerking:

Gerard IJkema zei

Hoi Harrie,
Dit is een vervolg op infofilter.nl en dit werkt bij mij perfect. Sinds aangemeld geen irritante telefoons meer, maar ook geen junkmail via de post. Nu nog de spam.
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over het genoemde in je laatste alinea, want ze mogen je niet meer bellen.
Nadeel vind ik wel de korte termijn waarvoor dit geldt.
Groetjes,
Gerard